Według programu „Optymistycznego Przedszkola" celem wychowania jest rozwijanie w dziecku optymizmu, poczucia własnej wartości, nauczenie, jak radzić sobie w różnych sytuacjach, jak rozwijać zainteresowania i talenty.
Celem wspólnych dążeń nauczycieli i rodziców jest takie wychowanie dzieci, aby przejawiały one zachowania i działania konstruktywne, życzliwe i przyjazne dla innych ludzi, altruistyczne w stosunkach zbiorowych i zespołowych. Ważne jest też by dzieci były zgodne, chętne do pomocy i współpracy, tolerancyjne, by kochały to, co jest naprawdę cenne i godne kochania, były wrażliwe na krzywdę ludzką i niesprawiedliwość, zaangażowane we wszystko to, co może maksymalizować szczęście każdego człowieka.
Główna myśl autorek programu Ireny Dzierzgowskiej i Mirelli Nawrot i jego przesłanie:
"Wierzymy, że nasze dzieci mogą stać się wspaniałymi ludźmi,
niezależnymi, prawymi, szlachetnymi. że będą zdolne do współpracy,
uprzejme, szczere i współczujące, że ich życie będzie bogate wewnętrznie.
Wierzymy, że będą potrafiły dbać o swoje prawa, bronić własnych
przekonań i otwarcie słuchać głosów innych ludzi. że będą optymistami".
Główne cele :
" tworzenie okazji do budowania konstruktywnych więzi;
" rozwijanie umiejętności nawiązywania kontaktów;
" swobodne wyrażanie próśb i oczekiwań przez dzieci;
" rozwijanie w dziecku optymizmu, poczucia własnej wartości;
" uczenie jak radzić sobie w różnych sytuacjach;
" rozwijanie zainteresowań i talentów;
" uczenie życzliwości, empatii, pomagania innym oraz przyjaźni;
Program Optymistyczne Przedszkole ma siedem znaków szczególnych, jak siedem kolorów tęczy.
KOLOR CZERWONY - wychowanie optymistycznego dziecka
KOLOR POMARAŃCZOWY - inteligencje wielorakie
KOLOR ŻÓŁTY - sukces każdego dziecka
KOLOR ZIELONY - coraz wyższy poziom umiejętności dzieci
KOLOR NIEBIESKI - optymistyczni rodzice
KOLOR GRANATOWY - optymistyczny personel
KOLOR FILOLETOWY - promocja